Warsztaty umiejętności społecznych

W naszym Centrym prowadzimy następujące warsztaty umiejętności społecznych:

Aktywne poszukiwanie pracy

Asertywność

Autoprezentacja – rozmowa kwalifikacyjna

Autoprezentacja z elementami wizażu

Efektywna komunikacja

Kreatywność

Kreatywność z elementami autocoachingu

Motywacja i skuteczna realizacja celów

Radzenie sobie ze stresem

Rozwój osobisty

Szybkie uczenie się i zapamiętywanie

Zarządzanie sobą w czasie i planowanie

Osoba kontaktowa: Agnieszka Bieńkowska-Rzepińska, tel. 52 516 46 15, , e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Miejsce warsztatów: Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych - Oddział Fundacji Aktywizacja w Bydgoszczy, ul. Gajowa 99, 85-717 Bydgoszcz

Aktywne poszukiwanie pracy  
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, poszukujące pracy.
Cele szkolenia:

  • rozeznanie w sytuacji na rynku pracy,
  • poznanie źródeł i metod poszukiwania pracy,
  • nabycie wiedzy o wymogach pracodawców wobec potencjalnych pracowników.

Tematyka szkolenia:

  • poznanie i identyfikacja własnych mocnych i słabych stron, określenie potencjału zawodowego (bilans),
  • tworzenie dokumentów aplikacyjnych: CV i LM,
  • źródła i metody poszukiwania pracy,
  • informacje o rynku pracy.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Asertywność
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej.
Cele szkolenia:

  • nabycie umiejętności asertywnej komunikacji z innymi,
  • poznanie reguł i zasad asertywnej obrony własnych granic psychologicznych.

Tematyka szkolenia:

  • rodzaje komunikacji, rozróżnianie komunikatów,
  • skutki agresji, uległości i asertywności,
  • analiza własnych sposobów komunikacji,
  • narzędzia asertywnej komunikacji.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Autoprezentacja – rozmowa kwalifikacyjna
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej.
Cele szkolenia:

  • doskonalenie umiejętności interpersonalnych w zakresie tworzenia własnego wizerunku i negocjacji,
  • uświadomienie sobie roli autoprezentacji w codziennym życiu, z naciskiem na tworzenie pozytywnego wizerunku własnego w trakcie poszukiwania zatrudnienia,
  • rozwój umiejętności autoprezentacji w celu podjęcia lub zmiany pracy.

Tematyka szkolenia:

  • symulacja rozmów kwalifikacyjnych,
  • autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
  • przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej,
  • komunikacja werbalna i niewerbalna,
  • tworzenie pozytywnego wizerunku podczas poszukiwania zatrudnienia.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Autoprezentacja z elementami wizażu
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej.
Cele szkolenia:

  • doskonalenie umiejętności interpersonalnych w zakresie tworzenia własnego wizerunku i negocjacji,
  • uświadomienie roli autoprezentacji w codziennym życiu, z naciskiem na tworzenie pozytywnego wizerunku własnego w trakcie poszukiwania zatrudnienia,
  • rozwój umiejętności autoprezentacji w celu podjęcia lub zmiany pracy.

Tematyka szkolenia:

  • techniki autoprezentacji,
  • sposoby prowadzenia rozmów z pracodawcami,
  • efektywna komunikacja,
  • symulacja rozmowy kwalifikacyjnej i nagranie jej na CD,
  • spotkanie z wizażystką (jak dbać o cerę, jak przygotować makijaż, kolory, które pasują do danego typu urody).

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Efektywna komunikacja  
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, chcące wrócić do czynnego życia zawodowego.
Cele szkolenia:

  • nabycie nowej wiedzy, rozwinięcie kompetencji językowych,
  • poznanie sposobów efektywnej komunikacji interpersonalnej, sprzyjającej pozytywnym relacjom z otoczeniem.

Tematyka szkolenia:

  • poznanie rodzajów komunikacji,
  • identyfikacja własnego stylu komunikacji,
  • metody i techniki efektywnej komunikacji,
  • ćwiczenia rozwijające komunikację interpersonalną.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Kreatywność
Rodzaj: warsztat umiejętności społecznych
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w wieku aktywności zawodowej.
Cele szkolenia:

  • rozwijanie twórczego myślenia,
  • pozyskanie wiedzy z zakresu twórczych metod i technik twórczego, innowacyjnego rozwiązania problemów.

Tematyka szkolenia:

  • myślenie twórcze – techniki i metody rozwijania kreatywności,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia oryginalnych, twórczych pomysłów,
  • rozwijanie umiejętności łamania schematów, przełamywania barier wynikających ze stereotypowego patrzenia na świat.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Kreatywność z elementami autocoachingu
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej.
Cel szkolenia:

  • rozwijanie twórczego myślenia,
  • wiedza z zakresu twórczych metod i technik twórczego, innowacyjnego rozwiązania problemów,
  • autocoaching – trenowanie samego siebie: systematyczna refleksja nad własnymi zachowaniami w kontaktach z innymi ludźmi,
  • analiza własnych zachowania i strategii uruchamianych w motywowaniu do działania i dążeniu do celu.

Tematyka szkolenia:

  • poznanie technik i metod rozwijania kreatywności,
  • formułowanie oryginalnych, twórczych pomysłów,
  • prezentacja możliwości łamania schematów, przełamywania barier wynikających ze stereotypowego patrzenia na świat,
  • poznanie nowych strategii realizacji własnych pomysłów.

Metody pracy: Zajęcia prowadzone są przy wykorzystaniu takich form jak: mini wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, „burza mózgów”, prezentacja trenerska
Czas trwania szkolenia: 15 h

Motywacja i skuteczna realizacja celów
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w wieku aktywności zawodowej.
Cele szkolenia:

  • poznanie własnego potencjału, mocnych i słabych stron,
  • wzmocnienie automotywacji,
  • poznanie strategii i technik osiągania celów,
  • praca nad zmianami w życiu,
  • radzenie sobie ze stresem w sytuacjach wymagających podjęcia decyzji.

Tematyka szkolenia:

  • metodologia pracy z celami,
  • planowanie osobiste,
  • poznanie różnic osobowościowych i ich wpływu na skuteczność działania,
  • poznanie zjawiska stresu od strony zarówno motywującej jak i demotywującej,
  • praca nad zmianą (jak ważne są zmiany w życiu i co z nimi robić).

Metody pracy: miniwykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, „burza mózgów”, prezentacja trenerska.
Czas trwania szkolenia: 15h

Radzenie sobie ze stresem
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej.
Cel szkolenia:

  • nabycie umiejętności diagnozy własnego stresu i sytuacji stresujących,
  • rozwój umiejętności radzenia sobie z sytuacjami stresowymi,
  • prezentacja technik i stylów radzenia sobie ze stresem,
  • zdobycie umiejętności wykorzystywania poznanych metod i technik.

Tematyka szkolenia:

  • programy wspierające osoby niepełnosprawne,
  • ulgi i uprawnienia dla osób niepełnosprawnych,
  • praktyczne informacje z zakresu praw osób niepełnosprawnych.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h

Rozwój osobisty
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w wieku aktywności zawodowej.
Cel szkolenia:

  • rozwijanie otwartej postawy wobec zmian, zwiększenie swojej świadomości,
  • praca nad świadomym dokonywaniem wyborów i decyzji życiowych,
  • pobudzanie i rozwój motywacji do aktywnego działania w kreowaniu własnej przyszłości.

Tematyka szkolenia:

  • identyfikacja własnego potencjału – umiejętności, zalety, kompetencje,
  • określenie własnego systemu wartości i ich wpływu na podejmowanie decyzji do zmiany,
  • zasady dobrze określonego celu oraz znaczenie planowania w kontekście zmiany,
  • opracowanie planu wzmocnienia swoich mocnych stron i niwelowaniu słabych, samomotywacja.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska
Czas trwania: 15h

Szybkie uczenie się i zapamiętywanie
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej.
Cel szkolenia:

  • zdobycie wiedzy o procesie uczenia się i zapamiętywania,
  • zdobycie wiedzy o tym, jak zmotywować nasz umysł do efektywniejszej pracy,
  • poznanie indywidualnych mocnych stronach i przeszkodach w dobrym uczeniu się,
  • poznanie technik skutecznego uczenia się i zapamiętywania.

Tematyka szkolenia:

  • poznanie budowy mózgu, rodzajów pamięci, wpływu dominacji półkulowej,
  • poznanie swoich mocnych stron oraz rodzajów inteligencji,
  • poznanie technik wizualizacyjnych, technik koncentracji i mnemotechnik,
  • praktyczne zastosowanie technik szybkiego uczenia się.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska
Czas trwania: 15h

Zarządzanie sobą w czasie i planowanie
Odbiorcy szkolenia: osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w wieku aktywności zawodowej (poszukujące pracy), chcące wrócić do czynnego życia zawodowego.
Cele szkolenia:

  • nabycie umiejętności efektywnego planowania i zarządzania czasem,
  • nabycie umiejętności określania priorytetów zadań w czasie pracy.

Tematyka szkolenia:

  • proces planowania i organizacji,
  • diagnoza własnych trudności w wykorzystywaniu czasu i planowaniu zadań,
  • opracowanie indywidualnej metody planowania czasu i realizacji zadań,
  • analiza własnych priorytetów podczas planowania, symulacja rozmów kwalifikacyjnych.

Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska.
Czas trwania: 15h