Tydzień z Internetem 2014

GOW-logotagline main framed

 

Get Online Week 2014

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska akcja koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre Europe, wspierana przez Neelie Kroes, Wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej i Komisarz Unii ds. Agendy Cyfrowej. Kampania odbędzie się po raz czwarty. Celem tegorocznej edycji jest pokazanie, jak Internet i znajomość nowych technologii pomagają w poszukiwaniu pracy . Akcja wpisuje się tym samym w inicjatywę Komisji Europejskiej „e-Skills for jobs 2014”, służącą zwiększaniu umiejętności cyfrowych potrzebnych we współczesnej gospodarce.

Wszelkie szczegółowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie kampanii Tydzień z Internetem 2014.

W tym roku w Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI). Fundacja Aktywizacja jako partner akcji przygotowała dwa scenariusze zajęć dla instytucji, które chcą przyłączyć się do kamapnii.

Temat kampanii 

Myśl przewodnia Tygodnia z Internetem 2014 nawiązuje do tematyki inicjatyw Komisji Europejskiej podejmowanych na rzecz zdobywania i rozwijania umiejętności cyfrowych potrzebnych pracownikom w nowoczesnej gospodarce. Główne obszary tematyczne tegorocznej ogólnoeuropejskiej kampanii to:

Tydzień z Internetem - poczuj się pewnie na rynku pracy (Get online for employment): szkolenia informatyczne, testy posiadanych kompetencji cyfrowych, wykorzystanie mediów społecznościowych przez osoby poszukujące pracy.

Tydzień z Internetem - znajdź pracę w branży ICT (Get online for digital jobs): szukanie pracy w branży ICT, uzyskiwanie certyfikatów ICT.

Tydzień z Internetem - włącz się w sieć! (Get online for inclusion): umiejętności cyfrowe dla początkujących, podstawy obsługi Internetu dla seniorów, pierwsze kroki w mediach społecznościowych.

Scenariusze zajęć Fundacji Aktywizacja:

Spotkanie aktywizacyjne - warsztat dla osób poszukujących pracy. Uczy, jak korzystając z Internetu znaleźć odpowiednie oferty pracy, jak złożyć aplikację oraz jakich błędów należy unikać.

Usiądź na moim miejscu II - warsztat dla pracodawców. Pokazuje bariery, z jakimi spotykają się osoby niepełnosprawne podczas pracy na komputerze oraz sposoby likwidowania tych ograniczeń.

Pozostałe scenariusze:

„Co ze mnie wyrośnie?” – scenariusz spotkania dla dzieci w wieku 6–9 lat i ich rodziców o wymarzonych zawodach i umiejętnościach, które są potrzebne do ich wykonywania.

„Zagraj w przyszłość” – scenariusz spotkania dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych o badaniu predyspozycji zawodowych i planowaniu ścieżki zawodowej.

„Pole do popisu” – kurs online dla seniorów (autorstwa Orange Polska i Fundacji Orange) z wyszukiwania informacji w Internecie, połączony z wiedzą o rozwoju kompetencji poprzez narzędzia online oraz wolontariacie dla seniorów.

Wszystkie scenariusze i materiały im towarzyszące są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – użycie niekomercyjne 3.0. Polska: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/

Jak wziąć udział w kampanii?

Aby wziąć udział w Tygodniu z Internetem 2014, należy:

  • Zapoznać się ze scenariuszami spotkań.
  • Zgłosić chęć udziału w kampanii wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Tak, wezmę udział! od 21 lutego.
  • Między 24 a 30 marca przeprowadzić spotkanie według jednego z zaproponowanych scenariuszy lub według własnego pomysłu.

KONKURS "ODYSEJA TECHNOLOGICZNA 2025"

Kampanii towarzyszy konkurs dla uczestników spotkań zorganizowanych w ramach Tygodnia z Internetem 2014 - "Odyseja technologiczna 2025". Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu krótkiej pracy pisemnej w dowolnej formie (esej, felieton, wiersz, reportaż), w której uczestnik zaprezentuje jeden dzień swojego życia w świecie nowych technologii w roku 2025.

Uczestnicy w zgłoszeniu konkursowym będą wskazywać instytucję – organizatora spotkania podczas Tygodnia z Internetem. Przewidziane są nagrody zarówno dla osób indywidualnych – autorów zgłoszeń konkursowych, jak i dla wskazanych przez nich instytucji.

Dowiedz się więcej o konkursie "Odyseja technologiczna 2025"

Nagrody:

  • dla trzech osób indywidualnych nagrody ufundowane przez Orange Polska:

- telefon HTC 301E DESIRE 300 CZARNY
- telefon NOKIA 925 LUMIA BIAŁY
- tablet SAMSUNG P5200 GALAXY TAB 3 10.1 BIAŁY

  • dla trzech instytucji aparaty cyfrowe ufundowane przez UPC Polska

PARTNERZY KAMPANII

  1. Centrum Edukacji Obywatelskiej – działania informacyjne skierowane do szkół
  2. Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL – działania informacyjne skierowane do społeczności lokalnych
  3. Federacja Inicjatyw Oświatowych – działania informacyjne skierowane do szkół
  4. Fundacja Aktywizacja – działania informacyjne skierowane do pracowni komputerowych, dwa scenariusze dla e-centrów (korzystanie z komputera w poszukiwaniu pracy, „Usiądź na moim miejscu” – zeszłoroczny scenariusz zmodyfikowany i skierowany do pracodawców), inne samodzielne działania promocyjne skierowane do e-centrów
  5. Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych – przygotowanie scenariusza „Zagraj w przyszłość” przy wykorzystaniu zasobów projektu „Link do przyszłości”
  6. Orange Polska i Fundacja Orange – przygotowanie scenariusza „Pole do popisu”, ufundowanie nagród w konkursie, wsparcie organizacyjne
  7. Microsoft – działania informacyjne skierowane do e-centrów, wsparcie organizacyjne
  8. UPC Polska - działania informacyjne skierowane do Pracowni UPC i partnerów lokalnych, ufundowanie nagród w konkursie

Kampanię objął honorowym patronatem Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski.

 

Materiały promocyjne

Tu możesz pobrać materiały promocyjne