Co to jest telepraca?

Jedną z metod wykonywania pracy zawodowej jest telepraca, inaczej zwana pracą zdalną lub e-pracą. Telepraca umożliwia wykonywanie zadań przez pracownika całkowicie lub częściowo poza siedzibą firmy, np.: w domu pracownika, poza domem pracownika i siedzibą firmy (telecentra). Pracownik realizuje swoje zadania, a następnie przesyła efekty swojej pracy za pośrednictwem usług teleinformatycznych (np. e-mailem). Na pracodawcy spoczywa obowiązek zapewnienia i dostarczenia niezbędnego sprzętu do wykonywania pracy oraz pokrycia kosztów związanych z jego eksploatacją. Telepracownicy mogą być zatrudniani na podstawie umowy o pracę, umów cywilnoprawnych, pracy nakładczej, czy samozatrudnienia.

Telepraca jest formą zatrudnienia, która wnosi wiele korzyści dla firmy. Dzięki takiej formie współpracy firma może obniżyć koszty i zwiększyć efektywność pracy. Dzieje się tak poprzez zmniejszenie kosztów dojazdów do pracy, oszczędności czasu poświęcanego na dojazd, ograniczenia kosztów wynajmu pomieszczeń (aż do całkowitego rezygnacji z wynajmowanego biura na rzecz wykupienia miejsca na serwerze i otwarcia biura wirtualnego). Wielką korzyścią jest również możliwość wprowadzenia zadaniowego czasu pracy – co znacznie wpływa na efektywność pracy, ogranicza konieczność kontroli czasu pracy, jak również wpływa na mniejszą ilość nadgodzin. Praca w formie zdalnej generuje również mniej absencji.

Odwiedź naszą strefę dla osób z niepełnosprawnościami

Szukasz pracy lub zastanawiasz się nad jej zmianą? Chcesz podnieść swoje kwalifikacje i pracować w wymarzonym zawodzie? A może cały czas szukasz swojego miejsca na rynku pracy?

Dowiedz się jak możemy Ci pomóc, i dlaczego warto z nami współpracować.

Przejdź do strefy dla osób z niepełnosprawnościami